دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

نمایشگاه پلاستیک | استانبول تویاپ ترکیه

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 6 آبان 1403/ شماره 1097
دلار نیمایی؛ بازیگر اصلی رشد قیمت های پایه، توقف ریزش دلار و از سرگیری صعود، تداوم صعود پت ها در بازار، صعود مجدد بورس به ابر کانال 2 میلیون

دلار نیمایی؛ بازیگر اصلی رشد قیمت های پایه

بیست و هفتمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، در حالی اعلام شد که قیمت های جهانی عموما کاهشی بودند ولی دلار حواله، پایه ها را افزایشی کرد. قیمت های پایه با دلار 48 هزار و 928 تومان محاسبه شد که نسبت به 29 مهر، 572 تومان معادل 1.1 درصد، افزایش داشت.

پلی اتیلن سنگین تزریقی با 2.7 درصد، 1,055 تومان بیشتر از هفته قبل قیمت گذاری شد و در صدر جدول افزایشی ها ایستاد. گروه PVC S65 نیز با 1.8 درصد، 664 تومان نسبت به هفته قبل رشد قیمت داشت و در جایگاه دوم بیشترین افزایش قرار گرفت.

نگاهی به جدول مقایسه ای قیمت ها نشان می دهد، تغییرات قیمت جهانی گروه های سنگین اکستروژن، E-PVC ها، سنگین فیلم، سنگین دورانی، پلی استایرن انبساطی، پ پ های شیمایی و نساجی و فیلم، همگی نسبت به هفته قبل، صفر بوده و صرفا با رشد دلار که 1.18 درصد بود، افزایش قیمت پیدا کرده اند.

در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، پلی اتیلن سنگین بادی با 68 صدم درصد، 267 تومان نسبت به هفته پیش کاهش قیمت داشت و بیشترین افت امروز به نام این گروه ثبت شد.

توقف ریزش دلار و از سرگیری صعود

دلار بازار آزاد که دیروز متاثر از خبرهای حمله اسراییل، هفته را با عقب نشینی به 67 هزار و 250 تومان شروع کرد، بازار را با 65 هزار و 750 تومان به پایان رساند. امروز اما دلار تغییر مسیر داد. دلار آزاد امروز را با 66 هزار و 100 تومان معاملات را شروع کرد و طی روندی افزایشی تا ساعت 16، با 900 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، هر دلار  در بازار 66 هزار و 650 تومان پیشنهاد می شد.

تداوم صعود پت ها در بازار

با اعلام اولین قیمت های پایه آبان ماه و رشد یک درصدی قیمت های پایه، رشد قیمت ها در بازار متوقف شد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی 300 تا 500 تومان، سنگین فیلم 100 تا 300 تومان، سبک فیلم 200 تومان و سبک خطی ها 500 تا 700 تومان افت داشتند. در سوی دیگر بازار پی وی سی ها با رشد محدود 100 تا 200 تومانی پیشنهاد میشدند.

در گروه پ پ نساجی و شیمیایی، همه کالاها بدون تغییر نسبت به شنبه باقی ماندند. تنها گروه صعودی امروز پت‌های بطری بودند که 1000 تا 1700 تومان افزایش قیمت را ثبت کردند.

صعود مجدد بورس به ابر کانال 2 میلیون

بورس تهران که هفته ی گذشته ابر کانال دو میلیون را از دست داده بود، امروز دوباره به این کانال بازگشت. شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با 30 هزار و 727 واحد افزایش به 2 میلیون و 25 هزار واحد صعود کرد تا نسبت به پایان هفته ی پیش، 55 هزار واحد رشد را ثبت کند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

تبلیغات در ویکی پلاست

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟